تمرین
۱- سگ آبی مشتریان خود را چگونه توصیف میکرد؟ چرا؟
.
۲-به نظر شما چرا سگ آبی با وجود انتخاب یک اسم پرطمطراق نتوانست هیچ حیوانی را برای ثبت نام مجاب کند؟
.
۳-چرا تبلیغات سگ آبی موثر نبود؟
.
۴-آیا کسب و کارهایی را میشناسید که تلاش میکنند از طریق اجبار و انحصار، مشتری خود را وادار به خرید کنند؟ نظر شما درباره آنها چیست؟
.
۵-سخنرانیErnesto Sirolliرا که با عنوان«میخواهید به کسی کمک کنید؟ ساکت باشید و گوش کنید»در کنفرانس تدکس در سال2012بیان شد ببینید و درباره مفاهیم آن در گروه خود مشورت کنید.
.
۶-پیشنهاد میکنم این جمله استیو بلانک را به خاطر بسپارید:
«مشتری برای پول دادن به شما خلق نشده، بلکه این شمایید که برای حل مشکلات مشتری به وجود آمده اید»